Warunki Dobrej Współpracy

Dla udanej kokreacji
w zespole Ty + COCRE’!

Na tej stronie znajdziesz niezbędne warunki do tego, aby nasz proces projektowy przebiegł sprawnie i gładko. Zapoznaj się proszę z nimi zanim zdecydujesz się na współpracę.

1. Podstawowe wymagania do pracy przy projekcie

Jeśli robimy mały projekt: wystarczy, że używasz maila, ewentualnie WeTransfera. Jeśli robimy razem duży projekt (np. www) – nie obędzie się bez używania dysku Google i Wetransfera.

Obsługa emaila:

  • wiesz, jak używać wątków e-mail z tytułem
  • Twój program pocztowy obsługuje wątki maili
  • wiesz jak dołączać pliki do wiadomości i przekazywać wiadomości e-mail z załącznikami

Przesyłanie większych albo wielu plików:

  • wiesz jak wysyłać pliki .zip i je rozpakować
  • umiesz wysłać i odbierać pliki przez WeTransfer

Obsługa dysku Google:

  • wiesz jak przesyłać, pobierać i udostępniać pliki oraz foldery
  • oraz jak umieszczać i ściągać pliki z istniejącego folderu na dysku
Przykłady mniejszych projektów:
– projekt ulotki
– projekt folderu reklamowego nawiązującego do istniejącego brandingu
– nowa podstrona na stronie www
– nowa sekcja na istniejącym www
– projekt baneru na social media
Przykłady większych projektów:
– identyfikacja wizualna
– branding
– landing sprzedażowy
– wielostronicowa strona www z brandingiem

2. Komunikacja

Przed projektem poznajemy się na żywo (spotkania, zoom) albo telefonicznie. W projekcie komunikujmy się głównie mailowo.

  • Proszę nie kontaktuj się ze mną w sprawie pracy przez facebooka, messengera ani Instagram; nie wysyłaj materiałów graficznych mms-em;
  • Jeśli reprezentujesz organizację lub grupę osób – zakładam, że Twoje zdanie to zdanie grupy. Nie uczestniczę w procesie decyzyjnym grupy.

Spotkania

  • Zanim zaczniemy współpracę, proponuję bezpłatną półgodzinną rozmowę wstępną, abyśmy sprawdzili_ły, czy nam ze sobą po drodze. Na takie spotkanie możesz umówić się tu. 
  • Przy małym projekcie wystarczy nam jedno spotkanie, przed rozpoczęciem pracy. 
  • Przy większym projekcie potrzebne nam będą 2-3 spotkania (do godziny czasu). 

Wiadomości e-mail lubią porządek

  • używaj wątków maili z odpowiednimi tytułami i twórz nowe wątki, jeśli poruszasz nowy temat;
  • nie przesyłaj mi wiadomości od innych osób bez wyjaśnienia co to;
  • jeśli w Twojej wiadomości do mnie są np. informacje lub wskazówki dotyczących dalszej pracy – wdrażam Twoje wskazówki gdy pracuję nad projektem. Nie denerwuj się zatem, gdy nie dostaniesz maila o treści 'tak, otrzymałam wiadomość”.

Telefony lubią określone godziny

  • Telefony niezapowiedziane odbieram w dni robocze z wyjątkiem czwartku, między 14:00 a 16:00.
  • Jeśli potrzebujesz porozmawiać o innej porze – umówmy się uprzednio mailowo albo przez sms.

Dodatkowe, nieprzewidziane w procesie projektowym spotkania będą dodatkowo płatne wedle stawki z oferty.

kontakt email: zuza@cocreation.pl
kontakt telefoniczny: +48 794 630 008

Aktualnie mieszkam we Francji. Połączenia z Polski na mój polski numer kosztują tyle samo, ile połączenia w Polsce. Jeśli mieszkasz poza Polską – użyj WhatsApp.

3. Przekazywanie materiałów

Aby rozpocząć pracę, potrzebuję otrzymać od Ciebie wszelkich niezbędne zdjęcia, logotypy, wytyczne, teksty i inspiracji do projektu w ich ostatecznej, a nie roboczej wersji. Materiały te potrzebuję otrzymać przed rozpoczęciem prac. O możliwej dacie rozpoczęcia projektu i harmonogramie poinformuję po zaakceptowaniu przez Ciebie oferty.

 

Materiały wyjściowe do małego projektu graficznego

  • przekazać je na maila zuza@cocreation.pl w jednej wiadomości;
  • jeśli jeśli nie mieszczą się w jednej wiadomości (bo np. dużo ważą, jest wiele plików) – skorzystaj z WeTransfera.

Materiały do większego projektu graficznego lub witryny www:

  • umieść je na dysku Google. Przed rozpoczęciem prac stworzę i podzielę się z Tobą dostępem do folderu;
  • skorzystaj ze stworzonego podziału folderów, wyraźnie oznaczając: które materiały są inspiracją, które są do użycia, które wymagają przeróbki;
  • czytelnie opisz nazwy swoich plików tak, aby opisy odpowiadały zawartości.

Materiały tekstowe:

  • nie pisz tekstów WIELKIMI LITERAMI;
  • używaj czcionki w ujednoliconym formacie;
  • jeśli fragment tekstu potrzebuje podkreślenia – użyj pogrubionej czcionki lub zrób notatkę i zaufaj swojej projektantce, że na pewno znajdzie sposób na wyeksponowanie ważnego tekstu;)
  • sprawdź teksty pod względem ortograficznym;
  • usuń niepotrzebne spacje w wierszach.

Jeśli rozpocznę pracę a Ty wyślesz mi nowe lub zmienione pliki wyjściowe, np. dodatkowe zdjęcia czy zmienione teksty – to oznacza więcej pracy dla mnie. Naliczę wtedy za zmianę dodatkową opłatę wedle stawki z oferty. Takie zmiany mogą wpłynąć na czas realizacji projektu.

4. Płatności

Płatności za mały projekt

  • wystawiam fakturę na 50% wartości zlecenia w momencie przyjęcia zlecenia
  • kolejną, zamykającą fakturę w momencie oddania projektu.

Płatności za większy projekt

  • trzy tygodnie przed rozpoczęciem prac wysyłam fakturę na 30% kwoty z oferty. Ureguluj tę płatność w celu zabezpieczenia miejsca dla Twojego projektu w moim kalendarzu
  • jeśli projekt trwa do 2 tygodni wysyłam drugą fakturę – zamykającą – przy oddaniu projektu
  • jeśli projekt trwa powyżej dwóch tygodni, wysyłam drugą fakturę (30% całkowitego kosztu) w połowie trwania projektu. Faktura zamykająca wynosi wtedy 40% + ewentualne dodatkowe rozliczenia.
  • moje faktury nie zawierają podatku VAT

Mały projekt oraz każdy etap większego projektu zawiera w sobie 2 tury poprawek. Zazwyczaj to wystarcza.

Trzecia i każda dodatkowa tura poprawek są dodatkowo rozliczane wedle stawki z oferty.

Proszę: nie każ mi przypominać o płatnościach. Bardzo tego nie lubię.

5. Harmonogram

Dotyczy większego projektu/projektu www

Zacznijmy o czasie

  • Proszę przekaż mi niezbędne do pracy materiały do piątku poprzedzającego start.
  • Jeśli nie możesz ich dostarczyć – koniecznie daj mi znać. Razem wymyślimy, co najlepiej w tej sytuacji zrobić (możemy podzielić projekt na etapy lub zmodyfikować zakres projektu).

W przypadku opóźnień

  • Jeśli opóźnienie po Twojej stronie wyniesie dłużej niż 2 tygodnie, to rozstajemy się a ja zatrzymuję wpłatę, albo uzgadniamy realny termin realizacji projektu. Koszt projektu odłożonego na przyszłość może się zmienić.
  • Jeśli to ja zawalę termin i nie uda mi się rozpocząć projektu na czas – na pewno dam Ci znać odpowiednio wcześniej. Wspólnie rozważymy, co zrobić: czy przełożyć termin, podzielić projekt na etapy, czy nie podejmować współpracy.
  • Jeśli opóźnienie startu po mojej stronie wyniesie 2 tygodnie – możesz zrezygnować ze współpracy, a ja zwrócę wpłaconą kwotę.

Jeśli rozpocznę pracę a Ty wyślesz mi nowe lub zmienione pliki wyjściowe, zmienisz wytyczne itp. – to oznacza więcej pracy dla mnie. Mogę naliczyć wtedy za zmianę dodatkową opłatę wedle stawki z oferty. Takie zmiany mogą wpłynąć na czas realizacji projektu.

Dziękuję

za czas, który poświęcasz na przeczytanie tego dokumentu. Nasz projekt to doceni! Zapoznaj się teraz ze Wskazówkami  dla Fantastyczej Współpracy.